Wednesday, August 08, 2007

Larry Allison of Oracle in Israel

לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל Oracle העולמית יגיע לביקור בישראל
במסגרת ביקורו ייפגש אליסון עם בכירי הממשל והמשק ועם ראשי זרועות הביטחון

לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל (CEO) של ORACLE העולמית, יגיע לביקור ראשון בישראל. במסגרת ביקורו ייפגש עם הנשיא שמעון פרס, עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, ועם אישים בכירים נוספים בממשל הישראלי. בין היתר, מתוכננת קבלת פנים לכבודו בחסות השגריר האמריקאי.

הביקור, שיחל ב-8 באוגוסט, מוגדר כשילוב בין ביקור ממלכתי-עסקי לביקור פרטי עם משפחתו בישראל.

אליסון הינו מאנשי החזון הבולטים ביותר בתעשיית הטכנולוגיה, אשר הקדים את זמנו וזיהה את הפוטנציאל המסחרי והשיווקי הטמון באינטרנט לפני רבים אחרים.
לפני 30 שנה בדיוק ייסד את אורקל על בסיס תוכנה שפיתח עבור ה-CIA והפך אותה לספקית מסדי הנתונים המובילה בשוק.
אורקל היא כיום הספקית הגדולה בעולם של תוכנות ניהול מידע ארגוניות, עם הכנסה שנתית של 18 מיליארד דולר בשנת הכספים 2007, אשר הסתיימה ב-31 במאי 2007. אורקל העולמית פועלת ביותר מ-145 מדינות ברחבי העולם לרבות ישראל.
אורקל ישראל הוקמה ב-1996 ועוסקת בשיווק, מכירה, תמיכה יישום והדרכת מערכות, בסיסי נתונים, שרתי יישומים, כלי פיתוח, פתרונות ERP, CRM Business Intelligence אינטרנט ואינטרה-נט, ופתרונות נוספים. במהלך שנות פעילותה בישראל הרחיבה אורקל את מעגל לקוחותיה בלמעלה מ-2000 חברות. מספר המפתחים בטכנולוגיות אורקל בארץ נמצא במגמת עליה ומונה כיום למעלה מ-10,000 איש.

לארי (לורנס ג'וזף) אליסון (62) נולד בניו יורק לאם יהודיה. הוא אומץ על ידי זוג יהודים, קרובי משפחתה של אמו .
עוד כילד גילה אליסון כשרון מיוחד למתמטיקה ומדעים, והוכרז כסטודנט השנה באוניברסיטת אילינוי. הוא עזב את האוניברסיטה בסוף השנה השניה ועבר לאוניברסיטת שיקגו, שם נתקל לראשונה במקצוע תכנות המחשבים.

בשנות ה-70 החל לעבוד כמתכנת בסיס נתונים בחברת אמפקס, שם בנה את בסיס הנתונים עבור ה-CIA שנקרא ORACLE. אליסון הושפע מדף בנושא בסיסי נתונים שנקרא "מודל עבור בסיס נתונים לבנק גדול" שנכתב ע"י איתגר קוד עבור IBM . IBM לא ראתה פוטנציאל מסחרי בקונספט הזה שנקרא Structured Query Language (SQL) אך אליסון ושותפיו ראו. בשנת 1977 הקים אליסון את אורקל, תחילה בשם SDL (Software Development Laboratories), בהשקעה של 2000 דולר. הם פיתחו תוכנת מסד נתונים המתאימה גם למחשבים גדולים וגם למחשבים אישיים, שינו את שם חברתם ל-Relational Software Inc ואחר כך ל-ORACLE על שם המוצר. הלקוחות הראשונים למסד הנתונים של אורקל היו בסיס חיל האויר רייט פטרסון וה-CIA. ב-1980 מנתה אורקל 8 עובדים וגלגלה מחזור של 1 מליון דולר, אך בשנה שלאחר מכן, IBM אימצה את ה-SQL של אורקל למחשבי המיינפריים שלה. בשבע השנים שלאחר מכן הוכפלו מכירות אורקל כל שנה. מחברה של 1 מיליון דולר הפכה לחברה של ביליון דולר.

אורקל המשיכה להצליח בשנות ה-90. הבנקים, חברות התעופה, יצרני המכוניות וענקי הקמעונאות תלויים במסדי הנתונים של אורקל. אורקל הרוויחה גם מהתפתחות המסחר האלקטרוני באינטרנט. הרווח הנקי שלה גדל ב-76% ברבעון אחד בלבד בשנת 2000, ושער המנייה שרד את התנפצות הבועה של ההיי-טק ושמר על יציבותו.