Wednesday, July 13, 2005

Slick by my Home

עדכון אחרון - 23:29 11/07/05




סליק מתקופת המנדט התגלה בכרם התימנים בת"א

מאת רוני זינגר

יותר מ-100 ק"ג טי-אן-טי ועשרות רימונים, נפצים וכדורי רובה פונו מבית משפחת חג'בי לפיצוץ מבוקר




חבלן מוציא חומרי נפץ מהבית. מתחת לרעפים

תצלום: מוטי קמחי


יותר מ-100 ק"ג חומר נפץ מסוג טי-אן-טי ועשרות רימונים, נפצים וכדורי רובה פונו אתמול (שני) בידי חבלני משטרת מחוז תל אביב מבית ברחוב הלל הזקן בשכונת כרם התימנים בעיר, שבה התגלה סליק גדול מתקופת המנדט הבריטי.

בעלי הבית, האחים לבית משפחת חג'בי, מכרו אותו באחרונה לבעלים חדשים, והגיעו בסוף השבוע האחרון כדי לפנות מהבית את חפציהם. אז נזכר אחד האחים, משה חג'בי, כי לפני שנים רבות אמר לו אביו, מאיר חג'בי, כי אם ייקלע אי פעם לצרה, עליו לשבור את הקיר שמעל לדלת הכניסה. שם, אמר האב, ימצא פריטים שיסייעו לו.

ואולם, סיפרו האחים, הם לא ייחסו לכך כל חשיבות, ומעולם לא בדקו מה מסתתר בתוך הקירות. בשבת נזכר הבן בדברי אביו, והחליט לשבור בכל זאת את הקיר כדי לבדוק במה מדובר. להפתעתו, גילה תיבה ובה מטבעות זהב רבים וכן רימונים ונפצים. כששמע על כך האח השני, עמי חג'בי, הגיע למקום ועלה לעליית הגג, שם חשד שאביו החביא דברים נוספים. כשהרימו האחים את הרעפים, התגלה חומר הנפץ.

האחים הזמינו הבוקר את המשטרה למקום. לחבלנים סיפרו כי בתקופת המנדט, טרם הקמת המדינה, היה אביהם מוכר כמעין "קצין חבלה" וספק נשק שסייע לשלוש המחתרות - ההגנה, האצ"ל והלח"י - ללא תמורה כספית.

ערכם של המטבעות נבדק והתברר כי אינו רב - כ-4,000 שקל. אשר לחומר הנפץ, הוא נלקח לפיצוץ מבוקר בחוף פלמחים.

No comments: