Thursday, September 29, 2005

ברכת שנה טובה מיו"ר מפלגת מרצ-יחד, יוסי ביילין

29/09/2005 מאת: יוסי ביילין
ברכת שנה טובה מיו"ר מפלגת מרצ-יחד, יוסי ביילין

ערב ראש השנה, התשס"ו

חברות וחברים,

השנה שהיתה...
סוף סוף אפשר לומר ש"שנת ההינתקות" מאחורינו. סוף סוף – כי הסתיימה תקופה של 38 שנות התנחלות ברצועת עזה שעלתה לנו מחיר עצום, הן בדם והן בדמים; וסוף סוף - כי השתחררנו מצלה הכבד של תכנית הנסיגה החד צדדית שהוטל על סדר היום הציבורי. ניסינו להחזיר את הויכוח על חזרה לתהליך מדיני, על משא ומתן להסכם קבע ועל תיאום ההינתקות עם הפלסטינים, אך ב"שנת ההינתקות", היה זה קשה במיוחד. כל נושא נדחק לשוליים. מספר העניים בישראל שבר השנה את כל השיאים, גילויי השחיתות בשלטון הגיעו למימדים חסרי תקדים ובמערכת החינוך המשיכו הקיצוצים בשעות הלימוד. הגזענות והשנאה לערבים הגיעו למימדים מבהילים בשני מקרים של רצח בדם קר של ערבים בידי יהודי בשפרעם ובשילה. בתום "שנת ההינתקות", מוטלת עלינו החובה להשמיע קול רם וברור כנגד התופעות הללו, להוות אלטרנטיבה אמיתית ולהחזיר את הסיכוי והתקווה לעתיד.

השנה שתהיה...
שנת תשס"ו תהיה שנת בחירות. אסור לנו לתת לשנה נוספת לחלוף תחת הצל הכבד של הבחירות בלי שום התקדמות מדינית ובלי שינוי חברתי וכלכלי. המתיחות בעזה, המשך ירי הקסאמים על יישובי הנגב המערבי, ההתקפות הישראליות ברצועה והמשך הבנייה המאסיבית בהתנחלויות מהווים איום של ממש על עתיד התהליך המדיני והסיכוי להסכם. תשומת הלב הציבורית ממשיכה להיות מופנית לויכוח של אתמול, למאבקים בתוך הליכוד על מי תמך בהינתקות ומי התנגד לה. עלינו לפעול כבר היום להקדמת הבחירות, ולהביא לכך שהבחירות הבאות יהיו על הויכוח של מחר: האם פנינו למשא ומתן והסכם, או לצעדים חד צדדים וקיפאון מדיני; האם אנו חוזרים למדינת רווחה ולצמצום פערים, או ממשיכים במדיניות של קפיטליזם דורסני.

הויכוח הזה ייקבע לפי סדר היום הציבורי, ועלינו לעשות כל מאמץ להשפיע עליו כבר מעכשיו, בנוכחות ברחובות, בצמתים ובהפגנות. במוצאי שבת שעברה בהפגנה בירושלים וברמאללה, השמענו את אקורד הפתיחה ומחובתנו להמשיך בו ולהתגייס במלוא המרץ.

מרצ-יחד נמצאת בעיצומן של ההכנות לבחירות. במישור הארגוני אנחנו מכינים את התשתיות מול כל הסניפים ואנו זקוקים לעזרתכם להרחבת תאי הפעילות בכל הארץ.

אני מאמין ומקווה שביחד נצליח לממש את הברכה: "תחל שנה וברכותיה".

שנה טובה!
יוסי ביילין

No comments: