Saturday, September 30, 2006

סערה במרצ עקב הקריאה לאיחוד עם העבודה

חזרה



סערה במרצ עקב הקריאה לאיחוד עם העבודה
יום שישי, 29 בספטמבר 2006, 6:52 מאת: מזל מועלם, הארץ


וילן. משחק יותר טוב (וואלה!)

כהן בקמפיין האחרון. דברים מגוחכים

ביילין. סירב להגיב על הביקורת (בוצ'צ'ו)
ח"כ וילן הציע להתאחד עם העבודה, כדי למנוע את התרסקותה של מרצ. ח"כ כהן טוען כי מדובר ב"בלון ניסוי" של ביילין

ח"כ אבשלום וילן קרא לחבריו ממרצ להתאחד עם מפלגת העבודה כדי למנוע את התרסקות מרצ בבחירות הבאות. חברו למפלגה, ח"כ רן כהן, תקף אותו בתגובה בחריפות, וטען כי מדובר ב"בלון ניסוי" של יו"ר המפלגה, יוסי ביילין.

וילן אמר את הדברים בראיון מקיף ונוקב לעיתון התנועה הקבוצית "הדף הירוק" שהתפרסם אתמול. לדבריו, "אנחנו בדרך אל גבול אחוז החסימה. אם מרצ רוצה להשפיע ולהיות חלק מהמאבק הפוליטי האמיתי, ולא רק לסמן כיוון, היא מוכרחה לשחק משחק הרבה יותר רחב, שאותו אפשר לנהל עם מפלגת העבודה אשר בעמדותיה החברתיות והמדיניות התקרבה מאוד למרצ." וילן הוסיף שהאיחוד עם העבודה צריך לכלול גם מעבר של חברים ממפלגת קדימה, מפלגה שלדעתו אינה קיימת בפועל.

הפרסום עורר תגובות חריפות במרצ. ח"כ כהן אמר כי דברי וילן מגוחכים וכך גם העיתוי בהם הם נאמרו, כיוון ש"העבודה עומדת ערב פילוג ושבר גדול ולרצות להתאחד איתה זה נראה תלוש מהמציאות."

כהן הוסיף כי אם וילן מעוניין לעבור עם עוד חברים למפלגת העבודה "זה בסדר. שיילכו עם כל החברים ממפ"ם, ואחרי שהם יתחרטו שיחזרו אלינו".

כהן, המתכוון להתמודד בעתיד על ראשות מרצ, אמר כי הוא אינו מוטרד רק מדברי וילן, אלא גם משתיקתו של יו"ר המפלגה ח"כ יוסי ביילין שהעדיף שלא להגיב על הדברים. כהן אמר כי ההתנהלות הזו מעוררת בו שאלות נוקבות ונראה לו שוילן למעשה שימש כבלון ניסוי של ביילין, שכבר רמז בעבר על איחודים של מרצ עם מפלגות אחרות.

"ביילין נכשל בהובלתה של מרצ בבחירות האחרונות וגם נכשל בהובלתה במלחמה האחרונה. אין לי אינפורמציה ממשית, אבל התחושה שלי שמדובר בבלון ניסוי, אחרת מדוע הוא אינו מגיב. אני לא אפול מהכיסא אם זה יתברר כנכון".

ביילין סרב להגיב על האשמותיו וביקורתו של כהן והסתפק בתגובה כי "הוא אינו מתכוון לעמוד בראש מפלגה שתחבור למפלגת העבודה".

דברי וילן עוררו סערה גדולה במרצ. גם יו"ר הסיעה ח"כ זהבה גלאון המתכוננת גם היא להתמודד על ראשות המפלגה, תקפה את וילן.

No comments: