Sunday, September 17, 2006

Change the System of Elections!!

מקור בלשכת רה"מ: אין כוונה לשנות את שיטת הממשל
יום ראשון, 17 בספטמבר 2006, 8:58 מאת: אלוף בן, הארץ


אולמרט. הארכה מלאכותית של כהונתו (רויטרס)
לדברי המקור, רה"מ לא סבור שביכולתו לקדם כעת שינוי כזה, והדבר עלול להתפרש כניסיון להאריך את כהונתו באופן מלאכותי

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, סבור שיש לחזק את יציבות השלטון בישראל, אך לא מתכוון לקדם עכשיו מהלכים לשינוי שיטת הממשל - כך אמר מקור בלשכת ראש הממשלה, בתגובה לכותרת הראשית של "ידיעות אחרונות" מיום שישי, לפיה "אולמרט מתכנן לשנות שיטת הממשל בישראל" ולאמץ זאת כסדר יום חדש, במקום תוכנית ההתכנסות שירדה מהפרק. לדברי המקור, אולמרט לא סבור שביכולתו לקדם עכשיו שינוי בשיטת הממשל, והדבר עלול להתפרש כניסיון להאריך את כהונתו באופן מלאכותי.

אולמרט ממתין להגשת הדו"ח של הוועדה שמינה נשיא המדינה, משה קצב, לבחינת מבנה הממשל בישראל. דו"ח הוועדה, שבראשה עומד הפרופ' מנחם מגידור, עתיד להתפרסם בעוד כמה שבועות. ועדות המשנה של הוועדה המליצו לחזק את המשטר הפרלמנטרי, ולא לעבור לשיטה נשיאותית בישראל.

יו"ר הכנסת, דליה איציק, הציעה במסמך שגיבשה על "ממשלת חירום לאומית" בעקבות המלחמה בלבנון, לבחון לעומק את דו"ח הביניים של ועדת מגידור. שרת החוץ, ציפי לבני, הציעה לשרי קדימה לבחון את הנהגת "החוק הדני" שמאפשר לבוחרים לדרג את מועמדי המפלגה שהם תומכים בה, במקום שייאלצו לבחור רשימה מפלגתית שהוכתבה מראש.

יו"ר העבודה, שר הביטחון עמיר פרץ, סבור שיש לקיים דיון במפלגה על שיטת הממשל הרצויה לישראל, אך עוד לא גיבש דעה ומעדיף ללמוד קודם את ההצעות השונות. יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תומך בהנהגת משטר נשיאותי בישראל ככלי לחיזוק היציבות השלטונית.

No comments: